ישראל והתפוצות

גדל מספר היוצאים לשנת שירות בקהילות יהודיות בעולם

גדל מספר היוצאים לשנת שירות בקהילות יהודיות בעולם הצילום: באדיבות הסוכנות היהודית

מטעם

גדל מספר היוצאים לשנת שירות בקהילות יהודיות בעולם

115 שליחים צעירים יוצאים ל-30 קהילות

115 מתנדבים צעירים בוגרי כיתות י"ב יוצאים הקיץ מטעם הסוכנות היהודית לייצג את ישראל בכ- 30 קהילות יהודיות ברחבי העולם. השליחים הצעירים נבחרו מבין כ- 1850 מועמדים ועברו הכשרה אינטנסיבית לקראת יציאתם לשליחות. בתום השליחות הם יתגייסו לצה"ל.

בשבוע שעבר נערך בירושלים טקס פרידה משליחי שנת השירות, הקרויים בקיצור  השינשינים – ראשי התיבות של שנת שירות.

בחמש השנים האחרונות הוכפל מספרם של השליחים היוצאים לשנת שירות בחו"ל מטעם הסוכנות היהודית, זאת בעקבות הביקוש הגדל מהקהילות. גם היעדים שבהם משרתים השליחים הורחבו. כיום פועלת תכנית השינשינים ברחבי ארה"ב, קנדה, בריטניה, אמסטרדם, דרום אפריקה ואורווגוואי. בכוונת הסוכנות היהודית להרחיב עוד יותר את מספר המתנדבים השינשינים – בהתאם לצרכים בקהילות השונות ובהתאם למכסה שקובע צה"ל שדוחה את השירות הצבאי שלהם בשנה.

השינשינים יפעלו בכל מוסדות הקהילה היהודית, בשיתוף עם הפדרציות היהודיות וארגונים נוספים. הם יתמקדו בהסברה ישראלית ובפעילות חינוכית הקשורה בתרבות ישראלית, אקטואליה, מסורת יהודית וכן בלימוד עברית. במהלך השליחות יגורו רוב השינשינים בבתים של משפחות יהודיות או בקומונות בקהילות.

מנכ"ל הסוכנות היהודית, אלן הופמן, אמר כי "שליחי שנת השירות יביאו יחד עמם לקהילות היהודיות רוח צעירה ודינמית ויפעלו לחיזוק הקשר של ילדים ובני נוער בתפוצות עם מדינת ישראל".

 

בתמונה: שליחי שנת השירות (שינשינים) היוצאים מטעם הסוכנות היהודית לייצג את ישראל ברחבי העולם באירוע פרידה בירושלים